1969’da başlayan Dhamma çalışması boyunca Goenkaji, sorulan binlerce soruya cevap verdi. Bununla birlikte, her zaman en sevdiği cevabı şöyle hatırlamak gerekir:
“Gerçeği kendiniz deneyimlemelisiniz. Ancak o zaman sizin için bir gerçek haline gelir.
Aksi halde, sadece başka birinin gerçeğidir”.
Goenkaji Vipassana öğrencileri için gerçek cevapların ancak Vipassana’nın sürekli ve doğru uygulamasından gelebileceğini vurgulamıştır.
Bu bölüm, Vipassana Research Institute tarafından yayınlanan
Soru ve Cevap Bankası bölümünün çevirilerini içermektedir.
Soru: Vipassana’nın çakralar üzerindeki etkisi nedir?
S. N. Goenka: Çakralar omurilikteki sinir merkezlerinden başka bir şey değildir. Vipassana sizi vücudunuzun her bir küçük atomundaki aktiviteleri hissedebileceğiniz bir aşamaya götürür. Çakralar bunun sadece bir parçasıdır. Bu aktivite tüm vücutta deneyimlenebilir.
Soru: Meditasyon sisteminize göre sonsuz yaşamı nasıl tanımlarsınız?
S. N. Goenka: Bu benim meditasyon sistemim değil! Bu kadim bir Hindistan meditasyon sistemi. Hayat sonsuzdur, ama onu arındırmanız gerekir, böylece daha iyi, daha güzel yaşarsınız. Hayatın başlangıcını, ne zaman başladığını bulmaya çalışmayın, bununla ne kazanacaksın? Hayat her an başlıyor; bu top sürekli yuvarlanıyor. Ama yanlış şekilde yuvarlanıyor ve siz acı çekiyorsunuz. Bu sefaletten kurtulun. Bu diğer her şeyden daha önemlidir.
Soru: Sanırım Vipassana’da beden ve ruhun ayrı olduğu düşünülüyor. Her zaman bu şekilde kalabilirler mi?
S. N. Goenka: Bir dakikalığına bu açıklamanın arkasındaki felsefi inancı unutalım ve önümüzde yatan iki gerçeğe odaklanalım. Kalıcı ve geçici gerçeklikler var. Kalıcılık alemi sonsuzdur, mutlaktır ve kişi ona ruh, tanrı, nibbana ya da moksha durumu diyebilir. Hangi isimle anılırsa anılsın hiçbir şeyin değişmediği ebedi durumdur; sonsuza dek neyse odur. Sürekli akış halinde olan geçicilik aleminde ise her şey değişir; her şey sürekli olarak yaratılır ve yok olur. İkisi arasındaki fark, akıl tarafından anlaşılamamakta, ancak doğrudan deneyimlenebilmektedir.
Bunca zaman şiddetli arzu ve redetme birikimini arttıran kişi, şimdi pratik ile zihnini saflaştırmaya başlayacak. Sonunda geçicilik aleminin ötesine ulaşana dek, zihinsel kirliliklerini adım adım azaltacak. Ancak o zaman neyin mutlak ve kalıcı olduğunu, neyin asla değişmediğini deneyimleyebilir. Kelimelerle ifade edilemeyecek bu durumu anlatmaya çalışmak bile yanıltıcı olacaktır. Doğrudan deneyimlenmelidir ve Vipassana ile bu deneyime ulaşılabilir. Elbette bu düzeye ulaşmak lazım alacaktır. Kişi biriktirdiği kirlilik stokunun ne kadar büyük olduğunu ve bu birikimi temizlemenin ne kadar zaman alacağını bilemez. Ancak, geçici olandan kalıcıya olan yolculuk şimdi başlamalıdır.
Kaynak : Vipassana Research Institute – A Store-House of Answers by Mr. S. N. Goenka